Strona główna   Galeria      Szukaj   Listy gatunkowe   OTOP   Testy   Atlas Ptaków   Forum   Użytkownicy   Rejestracja   Zaloguj   Regulamin   FAQ   UWAGA cookie!

FOTOGRAFICZNA GALERIA PTAKÓW FOTOPTAKI Strona Główna

Na początek
Regulamin galerii fotoptaki
Netykieta galerii fotoptaki
Zezwolenie na użycie i publikację fotografii w IAP

Problemy Logowania i Rejestracji

Dlaczego nie mogę się zalogować?
Dlaczego w ogóle muszę się rejestrować?
Dlaczego wciąż jestem wylogowywany?
Jak mogę zapobiec wyświetlaniu mojej ksywki na liście obecnych użytkowników?
Zarejestrowałem się ale nie mogę się zalogować!
Rejestrowałem się kiedyś ale nie mogę się już logować!
Zgubiłem moje hasło!
IAP - Internetowy Altas Ptaków
Co to jest IAP i do czego służy?
Czy moje fotografie będą uzyte do Atlasu?
Dla czego nie użyto moich fotografii w Atlasie mimo iż zgodziłem się.
Czy mogę nie wyrazić zgody na użycie?
Preferencje i Ustawienia Użytkowników
Jak mogę zmienić swoje ustawienia?
Czasy nie są właściwe!
Zmieniłem strefę czasową ale czasy są nadal nieprawidłowe!
Mojego języka nie ma na liście!
Jak mogę wyświetlić obrazek pod moją ksywką?
Jak mogę zmienić swoją rangę?
Kiedy klikam odnośnik email, forum wymaga logowania
Problemy z Pisaniem
Jak mogę napisać temat na forum?
Jak mogę zmienić lub usunąć post?
Jak mogę dodać podpis do mojego postu?
Jak mogę utworzyć ankietę?
Jak mogę zmienić lub usunąć ankietę?
Dlaczego nie mam dostępu do forum?
Dlaczego nie mogę głosować w ankietach?
Formatowanie i Typy Tematów
Czym jest BBCode?
Czy mogę używać HTML?
Czym są Uśmieszki?
Czy mogę dodawać Obrazki?
Czym są Ogłoszenia?
Czym są Tematy Przyklejone?
Czym są Tematy Zablokowane?
Poziomy Użytkowników i Grupy
Kim są Administratorzy?
Kim są Moderatorzy?
Czym są Grupy Użytkowników?
Jak mogę dołączyć do Grupy?
Jak mogę zostać Moderatorem Grupy?
Prywatne Wiadomości
Nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości!
Wciąż dostaję niechciane prywatne wiadomości!
Dostałem spam lub obraźliwy email od kogoś z tego forum!
Punkty pomógł/pomogła
Czym są punkty pomógł/pomogła?
Kto może dawać punkty pomógł/pomogła?
Dlaczego na niektórych forach pod moim avatarem nie są wyświetlane punkty pomógł/pomogła?
Jak mogę sprawdzić liczbę i inne informacje związane z punktami, które posiadam ja i inni użytkownicy?
W jaki sposób mogę dać użytkownikowi punkt pomógł/pomogła?
Ile mogę wystawić punktów w jednym temacie?
Ostrzeżenia - system kar dla użytkowników
Czym są ostrzeżenia?
Kto może dawać i usuwać ostrzeżenia?
Co oznaczają wartości ostrzeżeń (np. 1/3/6)?
Jak sprawdzić kto i dlaczego dał mi ostrzeżenie?
Czy jest możliwość reklamacji?
Załączniki
W jaki sposób mogę dodać załączniki?
W jaki sposób mogę dodać załącznik po napisaniu postu?
W jaki sposób skasować załącznik?
W jaki sposób mogę zaktualizować komentarz?
Dlaczego mój załącznik nie jest widoczny w poście?
Dlaczego nie mogę dodawać załączników?
Mam odpowiednie uprawnienia a mimo to nie mogę dodać załącznika.
Dlaczego nie mogę skasować załączników?
Dlaczego nie mogę ściągać/ogladać załączników?
Co powinienem zrobić jeśli znajdę nielegalny załącznik?

Na początek
Regulamin galerii fotoptaki
Regulamin galerii fotoptaki

Zasady rejestracji dla nowych użytkowników.

Jeżeli zapoznałeś się z regulaminem, netykietą oraz zasadami tu panującymi, napisz maila (galeria@ptaki-foto.pl) do Administracji:

a/ w przypadku gdy chcesz wstawiać i komentować zdjęcia - prześlij 4 swoje fotografie ptaków lub adres swojej strony www,

b/ w przypadku gdy chcesz tylko komentować czy rozmawiać na forum - motywację.

Po rozpatrzeniu w/wym Administracja podejmuje decyzję odnośnie zezwolenia na rejestrację. Decyzje odmowne nie będą uzasadniane.

Zasady rejestracji nowy użytkownik otrzyma w mailu od Administracji.

  1. Zanim podejmiesz decyzję o rejestracji, przeczytaj netykietę i poniższe uwagi, a dopiero wtedy zdecyduj, czy na pewno chcesz współtworzyć tę galerię.
  2. Główną ideą galerii jest, aby osoby chcące rozwijać się w dziedzinie fotografii ptaków mogły wymieniać poglądy na ten temat oraz nieodpłatnie wstawiać swoje zdjęcia, które na łamach galerii zostaną poddane dyskusji.
  3. Oczekujemy od każdego czynnego użytkownika zaangażowania polegającego nie tylko na prezentacji własnej twórczości, ale także na udzielaniu rad i wskazówek innym użytkownikom galerii.
  4. Wymiary zdjęć wstawianych do galerii mogą wynosić: w poziomie max 900 pikseli, w pionie max 900 pikseli o ciężarze do 234800b.
  5. Administrator zajmuje się sprawami technicznymi galerii i forum i czuwa nad przestrzeganiem regulaminu oraz netykiety, natomiast nie ocenia poziomu wstawianych zdjęć ani wartości merytorycznej komentarzy.
  6. Administracja portalu nie odpowiada za treść zamieszczonych komentarzy. Komentarze naruszające zasady współżycia społecznego będą usuwane zarówno z galerii jak i forum.
  7. Użytkownik oświadcza, że przysługują mu wyłączne prawa autorskie do publikowanych fotografii.
  8. Użytkownik ma prawo do publikacji 7 zdjęć w ciągu 7 dni. W czasie 15 minut od wstwienia zdjęcia do galerii można usunąć je bez utraty limitu, po upływie tego czasu usunięte zdjęcie zostanie doliczone do limitu.
  9. Każde umieszczone w galerii zdjęcie musi być opisane zgodnie ze schematem widocznym podczas wstawiania zdjęcia czyli musi posiadać nazwę polską ptaka, naukową oraz angielską.
  10. Administracja portalu zastrzega sobie prawo do przeniesienia opublikowanej fotografii do właściwej kategorii.
  11. Administracja zastrzega sobie prawo do użycia wybranych fotografii opublikowanych w galeriach indywidualnych i zamieszczenia w Internetowym Atlasie Ptaków stanowiącym rozszerzenie galerii i forum. Zasady udzielenia zezwolenia na taką publikację określone zostały w rozdziale „Zezwolenie na użycie i publikację”
  12. Zdjęcia nie związane z tematyką galerii oraz nieopatrzone nazwami ptaka będą usuwane. Konta użytkowników nieaktywnych przez 2 miesiące będą usuwane.
  13. W związku z realnym niebezpieczeństwem narażenia lęgów na straty, nie popieramy robienia zdjęć ptakom na gniazdach, a tym samym ich nie publikujemy.
  14. Zabrania się umieszczania bez zgody Administracji reklam, adresów stron www, bannerów, itp, z wyjątkiem adresu własnej strony artystycznej użytkownika.
  15. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z portalu w sposób zgodny z zasadą netykiety oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Nie przestrzeganie niniejszego Regulaminu będzie skutkowało zablokowaniem konta użytkownika.
  16. Administracja zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania.
    Powrót do góry
Netykieta galerii fotoptaki

  1. Galeria ma być przyjazna dla każdego użytkownika oraz pomagać zrozumieć tajniki tego rodzaju fotografii.
  2. Pamiętaj, nie musisz tutaj być, ale jak już jesteś i nie wiesz jak się masz zachować, to zachowaj się przyzwoicie.
  3. Komentując zdjęcia, nie ograniczaj się do stwierdzeń: ładne, może być, świetna fota, dobrze ustrzelone, gniot, itp. Takie komentarze nas nie interesują. To nie jest zwykła galeria foto jakich dziesiątki w internecie. Powiedz, co o zdjęciu myślisz, co widzisz, jakie wywołuje u Ciebie emocje, co w nim poprawić itd.
  4. Jeżeli odpowiadasz na czyjś post i cytujesz, to zaznacz to dokładnie.
  5. Nie obrażaj innych osób, nie naśmiewaj się z nich, czy też ich zdjęć. Krytykuj, ale kulturalnie, konstruktywnie. Pomagaj. Po to tutaj jesteś.
  6. Nie pisz komentarzy i postów o niczym.
  7. Zachowuj się, tak jak w realnym życiu i traktuj innych tak, jakbyś chciał, aby Ciebie traktowano.
    Powrót do góry
Zezwolenie na użycie i publikację fotografii w IAP
Zezwolenie na użycie i publikację fotografii w IAP (Internetowym Atlasie Ptaków)

  1. Galeria-forum fotoptaki.art.pl, w oparciu o prace zarejestrowanych użytkowników, posiada i rozbudowuje Internetowy Atlas Ptaków pod adresem bird-watching.pl jako rozszerzenie serwisu na zasadzie ogólnodostępnej treści. Atlas jest dedykowany szerokiej rzeszy internautów zainteresowanych ornitologią.
  2. Zarejestrowany użytkownik akceptując warunki niniejszego rozdziału regulaminu udziela administracji prawa do nieodpłatnego użycia i publikacji wybranych fotografii zamieszczanych w galeriach indywidualnych. Fotografie mogą być przetwarzane i pomniejszane w celu dopasowania do potrzeb Atlasu.
  3. Fotografie mogą być użyte wyłącznie do publikacji w Atlasie i nie mogą być przekazywane w jakiejkolwiek formie dalej poza serwis fotoptaki.art.pl i bird-watching.pl
  4. Każda z użytych fotografii zostanie podpisana imieniem i nazwiskiem autora.
  5. W trosce o ochronę praw autorskich użytkownik rejestrujący się pod nickiem/pseudonimem jest zobowiązany do wyrażenia zgody podpisanej imieniem i nazwiskiem w wątku „Wasze zezwolenia”
    O następującej treści :

  6. Wyrażam zgodę na użycie moich fotografii, opublikowanych w indywidualnych galeriach osobistych portalu fotoptaki.art.pl i zamieszczenie ich w atlasie ptaków portalu bird-watching.pl. Fotografie zostaną użyte wyłącznie do celu tworzenia atlasu i nie mogą być przekazywane dalej w jakiejkolwiek innej formie. Fotografie mogą być przetwarzane i pomniejszane w celu dopasowania do wymogów atlasu. Każda z użytych fotografii zostanie opatrzona imieniem i nazwiskiem autora.

    imię i nazwisko



    Użytkownikowi przysługuje prawo do odmowy zgody na użycie i publikację. W takim przypadku należy zaznaczyć to w wątku
    „Brak zgody” postępując zgodnie z informacją tam zawartą.
    Indywidualne zgody na publikację o treści z pkt.5 obowiązują wszystkich dotychczasowych użytkowników zarejestrowanych przed datą ogłoszenia uzupełnienia regulaminu to jest 13.03.20012
    W przypadku likwidacji konta użytkownika oraz żądania usunięcia jego prac z galerii, administracja Atlasu zobowiązuje się usunąć także wskazane przez użytkownika fotografie z Atlasu w przeciągu 3 miesięcy od skasowania konta użytkownika portalu fotoptaki.art.pl

    INFORMACJA - POLITYKA PRYWATNOŚCI : galerii/forum i atlasu opiera się o powszechnie obowiązujące prawo o ochronie danych osobowych. Serwis nie gromadzi o użytkownikach żadnych informacji z wyjątkiem dobrowolnie podawanych w trakcie rejestracji. i profilu osobistym Wgląd do nich oraz ich aktualizację przeprowadzają sami użytkownicy poprzez profil osobisty. Serwis nie przesyła plików cookies z wyjątkiem niezbędnych do logowania i poruszania się po serwisie. Imienne zgody podyktowane są troska o ochronę praw autorskich zarejestrowanych użytkowników.


    Powrót do góry
 


Problemy Logowania i Rejestracji
Dlaczego nie mogę się zalogować?
A zarejestrowałeś się? Naprawdę musisz się zarejestrować aby móc się logować. A może zostałeś wyrzucony z forum (jeśli tak się stało zobaczysz odpowiednią informację)? W takim wypadku skontaktuj się z webmasterem lub administratorem forum aby poznać powód tego. Jeżeli zarejestrowałeś się, nie zostałeś wyrzucony a i tak nie możesz się logować sprawdź ponownie swój login i hasło. Zazwyczaj to właśnie błędny login lub hasło są problemem, ale jeśli tak nie jest skontaktuj się z administratorem forum, gdyż problem może leżeć po stronie błędnej konfiguracji skryptu.
Powrót do góry
Dlaczego w ogóle muszę się rejestrować?
Być może nie musisz, zależy to od administratora forum czy musisz się rejestrować by móc się wypowiedzieć. Jednakże rejestracja da ci dostęp do dodatkowych funkcji niedostępnych dla gości, takich jak własny avatar, prywatne wiadomości, wysyłanie emaili, subskrypcja grup użytkowników itd. Rejestracja zajmuje tylko chwilę i naprawdę zalecamy jej dokonanie.
Powrót do góry
Dlaczego wciąż jestem wylogowywany?
Jeżeli nie zaznaczysz opcji Loguj mnie automatycznie podczas logowania na forum będziesz zawsze wylogowywany po pewnym czasie. To zapobiega wykorzystaniu twojego konta przez kogokolwiek innego. Aby pozostawać zalogowanym zaznacz powyższą opcję. Nie jest to zalecane, gdy korzystasz z publicznego komputera, np. w bibliotece, kawiarni internetowej czy na uczelni.
Powrót do góry
Jak mogę zapobiec wyświetlaniu mojej ksywki na liście obecnych użytkowników?
W swoim profilu znajdziesz opcję Ukryj moją obecność na forum. Jeżeli ją włączysz będziesz widoczny na liście tylko dla administratorów oraz dla siebie. Będziesz liczony jako użytkownik ukryty.
Powrót do góry
Zarejestrowałem się ale nie mogę się zalogować!
Na początek sprawdź czy wpisujesz poprawny login i hasło. Jeżeli te są w porządku to problemem może być jedna z dwóch rzeczy. Jeżeli włączone są funkcje COPPA i kliknąłeś odnośnik Mam mniej niż 13 lat podczas rejestracji musisz postąpić zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. Jeżeli tak nie jest to może twoje konto wymaga aktywacji? Niektóre fora wymagają aktywacji wszystkich nowych kont, albo przez samych użytkowników, albo przez administratora, zanim można się na nie logować. Po rejestracji powinieneś otrzymać wiadomość czy wymagana jest aktywacja. Jeżeli otrzymałeś email postępuj zgodnie z instrukcjami w nim zawartymi, a jeśli nie otrzymałeś email'a, to czy jesteś pewien, że podałeś właściwy adres? Jednym z powodów wykorzystania aktywacji jest redukcja dostępu do forum osób nieporządanych, które zechcą je spamować lub obrażać użytkowników. Jeżeli jesteś pewien, że podałeś właściwy email spróbuj skontaktować się z administratorem forum.
Powrót do góry
Rejestrowałem się kiedyś ale nie mogę się już logować!
Najbardziej prawdopodobne powody takiego stanu to: wpisałeś niewłaściwy login i hasło (poszukaj email'a, który dostałeś po rejestracji) lub administrator usunął twoje konto z jakiegoś powodu. Być może stało się tak, ponieważ nic nie napisałeś? Często administratorzy usuwają użytkowników, którzy w ogóle nic nie napisali aby zmniejszyć rozmiar bazy danych. Spróbuj zarejestrować się ponownie i bądź aktywny w dyskusjach.
Powrót do góry
Zgubiłem moje hasło!
Nie panikuj! Twoje hasło co prawda nie może zostać odzyskane, ale można je wyczyścić. Aby to zrobić przejdź na stronę logowania i kliknij Zapomniałem hasła, oraz postępuj zgodnie z podanymi instrukcjami a szybko wrócisz na forum
Powrót do góry
 

IAP - Internetowy Altas Ptaków
Co to jest IAP i do czego służy?
IAP czyli Internetowy Atlas Ptaków jest rozszerzeniem galerii fotoptaki. Atlas znajduje się pod adresem www.bird-watching.pl Jego zadaniem jest ułatwienie miłośnikom ptaków rozpoznawania gatunków krajowych ptaków w oparciu o fotografie jak i dźwięki. Dla nowych użytkowników forum i galerii będą pomocnym źródłem oznaczania i opisywania swoich publikacji.
Powrót do góry
Czy moje fotografie będą uzyte do Atlasu?
Zgodnie z regulaminem jeśli akceptujesz jego treść, udzielasz jednocześnie zgody na użycie Twoich zdjęć. Nie oznacza to, iż każda z Twoich fotografii znajdzie się tam, gdyż Atlas budowany jest w oparciu o fotografie o określonych wymogach a ukazujące dokładnie osobniki gatunku.
Powrót do góry
Dla czego nie użyto moich fotografii w Atlasie mimo iż zgodziłem się.
Mogą być tego różne przyczyny :
- mamy komplet fotografii oddających najlepiej wygląd osobników
- fotografia nie ukazuje szczegółów charakterystycznych gatunku
- merytoryczna wartość dla Atlasu jest nieco niższa niż wymagana
- nie wyraziłaś/eś zgody na publikację wg. wymogów ( członkowie przed zmianą regulaminu)
- musieliśmy wybrać losowo którąś fotografię spośród podobnych ujęć
Powrót do góry
Czy mogę nie wyrazić zgody na użycie?
Tak, oczywiście możesz nie wyrazić zgody, przy czym musisz wyraźnie to zaznaczyć w wątku do tego celu przeznaczonym. Bylibyśmy wdzięczni jednak za wniesienie wkładu w dobro powszechnie dostępnej darmowej informacji.
Powrót do góry
 

Preferencje i Ustawienia Użytkowników
Jak mogę zmienić swoje ustawienia?
Wszystkie twoje ustawienia (jeśli jesteś zarejestrowany) są przechowywane w bazie danych. Aby je zmienić kliknij w odnośnik Profil (najczęściej znajduje się na górze strony, chociaż nie zawsze). To pozwoli ci zmienić wszystkie ustawienia.
Powrót do góry
Czasy nie są właściwe!
Podane czasy są prawie na pewno właściwe, ale być może widzisz czasy ze strefy czasowej innej niż twoja. Jeżeli tak jest, to powinieneś zmienić ustawienia twojego profilu, wybierając strefę czasową odpowiednią dla twojego obszaru. Pamiętaj, że zmiana strefy czasowej, jak większość ustawień, może być dokonana jedynie przez użytkowników zarejestrowanych. Jeśli więc jeszcze się nie zarejestrowałeś, teraz jest dobry moment, żeby to zrobić.
Powrót do góry
Zmieniłem strefę czasową ale czasy są nadal nieprawidłowe!
Jeżeli jesteś pewien, że ustawienia twojej strefy czasowej są poprawne problemem może być czas letni. Forum nie jest zaprojektowane do osbługi zmian między czasem zimowym i letnim, więc w okresie obowiązywania czasu letniego podane czasy mogą różnić się o godzinę od prawdziwych.
Powrót do góry
Mojego języka nie ma na liście!
Najbardziej prawdopodobne powody to albo ponieważ administrator nie zainstalował twojego języka albo program nie został jeszcze przetłumaczony na twój język. Spróbuj spytać się administratora forum, czy może zainstalować odpowiedni język, a jeśli tłumaczenie nie istnieje możesz sam je zrobić. Więcej informacji znajdziesz na stronie Grupy phpBB (odnośnik znajdziesz na dole strony).
Powrót do góry
Jak mogę wyświetlić obrazek pod moją ksywką?
Pod twoją nazwą użytkownika przy czytaniu postów mogą być dwa obrazki. Pierwszy jest związany z twoją rangą, zwykle ma formę gwiazdek lub innych znaczków pokazujących jak dużo napisałeś postów lub jaki masz na nich status. Pod nim może znajdować się większy obrazek nazywany Avatarem, który z reguły dla każdego jest inny. To od administratora zależy czy zechce udostępnić funkcje Avatartów i w jaki sposób je udostępni. Jeżeli nie możesz z nich korzystać, to taka jest decyzja administratora i do niego możesz kierować pytania o jej powód (na pewno jest dobry!)
Powrót do góry
Jak mogę zmienić swoją rangę?
Przeważnie nie możesz zmienić nazwy swojej rangi (pojawiają się one pod nazwą użytkownika przy przeglądaniu tematu, oraz w twoim profilu, zależnie od szablonu). Większość for używa rang aby zaznaczyć liczbę postów, które napisałeś, i aby wyróżnić konkretne osoby, np. moderatorzy czy administratorzy mogą mieć specjalną rangę. Prosimy nie pisać specjalnie postów tylko po to, aby otrzymać wyższą rangę. W takim wypadku moderator lub administrator po prostu ręcznie ją zmniejszy.
Powrót do góry
Kiedy klikam odnośnik email, forum wymaga logowania
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać email przez wbudowany w forum system (jeżeli admin go włączył). Jest tak aby zapobiec niewłaściwemu wykorzystaniu adresów na forum przez anonimowych użytkowników.
Powrót do góry
 

Problemy z Pisaniem
Jak mogę napisać temat na forum?
To proste, kliknij w odpowiedni temat na jedym z for lub tematów. Możliwe, że będziesz musiał się zarejestrować zanim będziesz mógł coś napisać; twoje uprawnienia są wypisane na dole stron for i tematów (lista Możesz pisać nowe tematy, Możesz głosować w ankietach, itp.)
Powrót do góry
Jak mogę zmienić lub usunąć post?
Jeżeli nie jesteś administratorem lub moderatorem forum możesz jedynie zmieniać lub usuwać własne posty. Aby zmienić post (czasem jest to możliwe jedynie przez jakiś czas po jego napisaniu) kliknij w przycisk zmień przy danym poście. Jeżeli ktoś już na niego odpowiedział po edycji pod postem pojawi się tekst drobnymi literami informujący, ile razy dany post zmieniano. Nie zostanie on dodany jeśli ktoś już odpowiedział na post, lub jeśli został on zmieniony przez administratorów lub moderatorów (powinni oni powiadomić co zmienili i dlaczego). Pamiętaj, że zwykli użytkownicy nie mogą usunąć postu, na który ktoś już odpowiedział.
Powrót do góry
Jak mogę dodać podpis do mojego postu?
Aby dodać podpis do wiadomości musisz najpierw go stworzyć w swoim profilu. Kiedy już to zrobisz możesz zaznaczyć pole Dodaj podpis przy formularzu wysyłania postu, aby dodać podpis. Możesz także domyślnie dodawać podpis do wszystkich swoich postów zaznaczając odpowiednią opcję w swoim profilu (przy czym każdorazowo pisząc post możesz zadecydować o nie dodawaniu do niego podpisu, przez odznaczenie pola w formularzu wysyłania)
Powrót do góry
Jak mogę utworzyć ankietę?
Tworzenie ankiet jest proste, kiedy piszesz nowy temat (lub zmieniasz pierwszy post w temacie, jeśli masz do tego uprawnienia) powinieneś zobaczyć formularz Dodaj Ankietę pod głównym polem wiadomości (jeżeli nie widzisz go, to prawdopodobnie nie masz uprawnień do tworzenia ankiet). Musisz wpisać tytuł ankiety i podać przynajmniej dwie opcje (kolejne opcje możesz dodawać przyciskiem Dodaj opcję). Możesz także wyznaczyć limit czasowy dla ankiety, ustaw 0 dla niekończącej się. Liczba możliwych do ustawienia opcji jest określana przez administratora.
Powrót do góry
Jak mogę zmienić lub usunąć ankietę?
Podobnie jak z postami, ankiety mogą być zmieniane jedynie przez ich twórców, moderatorów lub administratorów. Aby zmienić ankietę musisz zmienić pierwszy post w danym temacie (z którym zawsze związana jest ankieta). Jeżeli nikt jeszcze nie głosował użytkownicy mogą usunąć ankietę lub zmieniać którąkolwiek z opcji, jednakże jeśli zostały już oddane głosy tylko moderatorzy i administratorzy mogą ankietę zmienić lub usunąć. Jest to ustawione w ten sposób aby zapobiec fałszowaniu ankiet przez zmianę opcji w połowie głosowania.
Powrót do góry
Dlaczego nie mam dostępu do forum?
Nietóre fora mogą być przeznaczone dla konkretnych użytkowników lub grup. Aby przeglądać, czytać, pisać itp. może być potrzebna specjalna autoryzacja. Dostępu do nich mogą udzielić jedynie moderatorzy forum oraz administratorzy i z nimi powinieneś się skontaktować.
Powrót do góry
Dlaczego nie mogę głosować w ankietach?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą głosować w ankietach (aby zapobiec fałszowaniu wyników). Jeżeli zarejestrowałeś się i nadal nie możesz głosować, prawdopodobnie nie masz odpowiednich uprawnień.
Powrót do góry
 

Formatowanie i Typy Tematów
Czym jest BBCode?
BBCode jest specjalną implementacją HTML'a, a możliwość jego używania jest uzależniona od ustawień dokonanych przez administratora (możesz także wyłączać go dla każdego postu osobno w formularzu wysyłania). Sam BBCode jest podobny stylowo do HTML'a, znaczniki są zawarte w nawiasach kwadratowych [ i ] a nie < i > oraz oferuje większą kontrolę nad tym co i jak będzie wyświetlane. Więcej informacji o BBCode znajdziesz w przewodniku, do którego dostaniesz się ze strony wysyłania postu.
Powrót do góry
Czy mogę używać HTML?
Zależy to od decyzji administratora, który ma pełną kontrolę nad możliwością używania HTML'a. Jeżeli możesz go używać, prawdopodobnie tylko niektóre znaczniki będą działały. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa, aby zapobiec wstawianiu przez ludzi kodu, który zepsuje wygląd strony czy sprawi inne kłopoty. Jeżeli HTML jest włączony, możesz wyłączyć go dla każdego postu wybierając odpowiednią opcję w formularzu wysłania postu.
Powrót do góry
Czym są Uśmieszki?
Uśmieszki, albo Ikony Emocji są małymi grafikami, które mogą być używane do wyrażenia jakiegoś uczucia przez wstawienie krótkiego kodu, np. :) oznacza szczęście, :( oznacza smutek. Pełna lista ikon jest dostępna z formularza wysyłania postu. Spróbuj jednak nie nadużywać tych ikon, ponieważ mogą spowodować nieczytelność postu i moderator może zdecydować o usunięciu ich lub całego postu.
Powrót do góry
Czy mogę dodawać Obrazki?
Jak najbardziej możesz wstawiać obrazki do swoich postów. Jednakże obecnie nie istnieje możliwość przesyłania obrazków bezpośrednio na forum. Musisz więc wstawiać obrazki, które znajdują się na innym, ogólnodostępnym serwerze, np. http://www.moj-serwer.pl/moj-obraz.gif. Nie możesz wstawiać obrazków znajdujących się na twoim komputerze (chyba że jest on publicznie dostępnym serwerem) ani obrazków przechowywanych na stronach wymagających autoryzacji, np. skrzynki pocztowe, strony chronione hasłem itp. Aby wstawić obrazek użyj znacznika BBCode [img] lub odpowiedniego znacznika HTML (jeśli jest to dozwolone).
Powrót do góry
Czym są Ogłoszenia?
Ogłoszenia często zawierają istotne informacje i powinieneś czytać je gdy tylko się pojawią. Ogłoszenia pojawiają się na górze każdej strony na forum, w którym zostały napisane. To czy możesz wysyłać ogłoszenia zależy od tego, jakich wymaga to uprawnień dostępu, ustawianych przez administratora.
Powrót do góry
Czym są Tematy Przyklejone?
Tematy Przyklejone pojawiają się pod ogłoszeniami w przeglądzie for i tylko na pierwszej jego stronie. Najczęściej są dosyć ważne, więc w miarę możliwości powinieneś je czytać. Podobnie jak z ogłoszeniami, administrator decyduje jakie uprawnienia są konieczne do pisania tematów przyklejonych na każdym forum.
Powrót do góry
Czym są Tematy Zablokowane?
Zablokowane Tematy są ustawiane w ten sposób przez moderatora lub administratora. Nie możesz pisać w nich dalszych odpowiedzi oraz każda zawarta w nich ankieta jest automatycznie kończona. Powodów dla zamknięcia tematu może być bardzo wiele.
Powrót do góry
 

Poziomy Użytkowników i Grupy
Kim są Administratorzy?
Administratorzy są ludźmi, którym przydzielono najwyższy poziom kontroli nad całym forum. Mogą oni kontrolować wszystkie aspekty działania forum, włącznie z ustawianiem uprawnień dostępu, usuwaniem użytkowników, tworzeniem grup, określaniem moderatorów itp. Mają także pełne możliwości moderacji na forach.
Powrót do góry
Kim są Moderatorzy?
Moderatorzy są osobami (albo grupami osób), których zadaniem jest doglądanie forum od czasu do czasu. Mają możliwość zmieniania treści lub usuwania postów oraz blokowania, odblokowywania, przenoszenia, usuwania i dzielenia tematów w forum, które moderują. Generalnie czuwają aby ludzie nie schodzili z tematu w dyskusjach oraz nie publikowali nieodpowiednich materiałow.
Powrót do góry
Czym są Grupy Użytkowników?
Grupy Użytkowników są sposobem, w jaki administratorzy mogą grupować użytkowników. Każdy użytkownik może należeć do wielu grup (co przeważnie nie jest możliwe w innych forach) i każda grupa może mieć własne prawa dostępu. Dzięku temu administratorzy mogą łatwo ustawić wielu użytkowników jako moderatorów lub dać im dostęp do prywatnego forum itp.
Powrót do góry
Jak mogę dołączyć do Grupy?
Aby dołączyć do grupy użytkowników kliknij w odnośnik grup użytkowników na górze strony (zależnie od szablonu), gdzie możesz przeglądać wszystkie grupy. Nie wszystkie są dostępne dla każdego, niektóre mogą być zamknięte a inne mogą mieć nawet ukryte członkowstwo. Jeżeli grupa jest otwarta możesz poprosić o członkowstwo klikając w odpowiedni przycisk. Twoja prośba musi zostać zaakceptowana przez moderatora grupy, przy czym może on spytać o powód twojej decyzji. Prosimy nie nagabywać moderatora w przypadku negatywnej decyzji, ma swoje powody.
Powrót do góry
Jak mogę zostać Moderatorem Grupy?
Grupy użytkowników są tworzone przez administratora forum i to on wyznacza moderatora. Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem nowej grupy powinieneś w pierwszej kolejności z nim się skontaktować, na przykład przez prywatną wiadomość.
Powrót do góry
 

Prywatne Wiadomości
Nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości!
Mogą być tego trzy powody; nie jesteś zarejestrowany lub i/lub zalogowany, administrator wyłączył prywatne wiadomości dla całego forum lub wyłączył możliwość ich wysyłania dla ciebie. W ostatnim przypadku powinieneś skontaktować się z administratorem i spytać o powód jego decyzji.
Powrót do góry
Wciąż dostaję niechciane prywatne wiadomości!
W przyszłości planowane jest dodanie listy ignorowanych użytkowników dla systemu prywatnych wiadomości. Obecnie jednak jeśli dostajesz niechciane wiadomości od kogoś poinformuj o tym administratora, może on wyłączyć możliwość wysyłania wiadomości dla danego użytkownika.
Powrót do góry
Dostałem spam lub obraźliwy email od kogoś z tego forum!
Przykro nam z tego powodu. System wysyłania email'i tego forum zawiera funkcje umożliwiające odnalezienie użytkowników, którzy piszą takie listy. Prześlij administratorowi forum pełną kopię listu, który otrzymałeś. Ważne jest by zawierała wszystkie nagłówki (w których zawarte są informacje o nadawcy). Wtedy może on odpowiednio zadziałać.
Powrót do góry
 

Punkty pomógł/pomogła
Czym są punkty pomógł/pomogła?
Punkty pomógł/pomogła są formą uznania i nagrody dla użytkowników forum za poświęcony czas i udzieloną pomoc innym użytkownikom. Punkty pomógł/pomogła nie powinny być w żaden sposób egzekwowane przez użytkowników pomagających, są one dobrowolnym gestem. Sytuacja w jakiej można dawać punkty pomógł/pomogła jest najczęściej zależna od regulaminu bądź tematyki forum.
Powrót do góry
Kto może dawać punkty pomógł/pomogła?
Punkty pomógł/pomogła może dać tylko i wyłącznie autor tematu (użytkownik, który założył temat) w obrębie tego tematu.
Powrót do góry
Dlaczego na niektórych forach pod moim avatarem nie są wyświetlane punkty pomógł/pomogła?
Punkty pomógł/pomogła są wyświetlane tylko w tych kategoriach, forach i subforach, w których jest możliwość wystawiania punktów. Jeżeli w widoku tematu pod swoim avatarem nie widzisz informacji o ilości posiadanych punktów pomógł/pomogła oznacza to, że w tym miejscu administrator zabronił wystawiania punktów pomógł/pomogła. Punkty pomógł/pomogłą nie są wyświetlane u użytkowników, którzy nie mają na swoim koncie co najmniej jednego punktu.
Powrót do góry
Jak mogę sprawdzić liczbę i inne informacje związane z punktami, które posiadam ja i inni użytkownicy?
Liczba posiadanych punktów pomógł/pomogła jest wyświetlana w widoku tematu pod avatarem użytkownika. Aby uzyskać szczegółowe informacje odnośnie tematów i postów, w których użytkownik otrzymał punkty należy przejść do profilu użytkownika i kliknąć na liczbę punktów. Podobnie każdy temat i post, w którym został wystawiony punkt pomógł/pomogła jest wyróżniony spośród innych tematów i postów. Wykaz najczęściej pomagających osób znajduje się też w ogólnych statystykach forum.
Powrót do góry
W jaki sposób mogę dać użytkownikowi punkt pomógł/pomogła?
Jako autor tematu widzisz pod postem każdego użytkownika ikonkę z napisem 'Pomógł', wystarczy na nią kliknąć i potwierdzić wystawienie punktu. Pamiętaj aby kliknąć na 'Pomógł' pod tym postem, w którym osoba Ci pomogła.
Powrót do góry
Ile mogę wystawić punktów w jednym temacie?
Nie ma ograniczenia co do ilości wystawionych punktów, jednak należy punkty wystawiać tylko i wyłącznie osobom, które pomocy udzieliły!
Powrót do góry
 

Ostrzeżenia - system kar dla użytkowników
Czym są ostrzeżenia?
Ostrzeżenia są formą kary dla użytkowników, którzy nie stosują się do ogólno przyjętych zasad na forum. Najczęściej dotyczy to łamania regulaminu.
Powrót do góry
Kto może dawać i usuwać ostrzeżenia?
Ostrzeżenia są wystawiane przez administratora forum. Taką możliwość mogą mieć również inne osoby odpowiedzialne za forum, np. moderatorzy.
Powrót do góry
Co oznaczają wartości ostrzeżeń (np. 1/3/6)?
Wartość ostrzeżenia jest odzwierciedleniem restrykcji nałożonej na upomnianego użytkownika. W zależności od liczby posiadanych ostrzeżeń użytkownik może zostać pozbawiony możliwości wypowiadania się lub wejścia na forum. Ostateczną karą dla uciążliwego użytkownika może być ban. Przedział liczbowy ostrzeżeń ustala administrator, podobnie jak czas jego trwania. Przykład: 1/3/6 oznacza, że użytkownik ma 1 ostrzeżenie na swoim koncie, zablokowanie możliwości pisania postów po wartości ostrzeżeń: 3, zablokowanie możliwości wejścia na forum po wartości ostrzeżeń: 6.

Powrót do góry
Jak sprawdzić kto i dlaczego dał mi ostrzeżenie?
Wystarczy wejść do widoku swojego profilu i kliknąć na liczbę odzwierciedlającą wartość otrzymanego ostrzeżenia. Wyświetli się tabelka z informacjami na temat wartości, daty i powodu otrzymania ostrzeżenia. Jeżeli nie ma informacji na temat osoby, która wystawiła ostrzeżenie oznacza to, że administrator forum wyłączył tę możliwość. Informacje o ostrzeżeniach mogą znajdować się też pod avatarem użytkownika przy jego poście.
Powrót do góry
Czy jest możliwość reklamacji?
Jeżeli uważasz, że niesłusznie dostałeś ostrzeżenie zawsze możesz spróbować się odwołać. Prawie na każdym forum jest miejsce gdzie rozmawia się na tematy dotyczące spraw forum.
Powrót do góry
 

Załączniki
W jaki sposób mogę dodać załączniki?
Załącznik możesz dodać wtedy kiedy piszesz nowego posta. Powinieneś widzieć Załącz plik pod polem na pisanie posta. Jeśli nie chcesz załączać pliku do tego postu, pozostaw to pole puste. Kiedy klikniesz na guzik Przeglądaj... otworzy się standardowe okno dialogowe twojego systemu służące do przegladania plików. Wybierz plik, który chcesz dodać do postu, zaznacz go i kliknij OK, Otwórz lub klikając na niego dwa razy. Dodasz w ten sposób link do liku na twoim komputerze. Jeśli zdecydujesz się na wpisanie komentarza w polu Komentarz załącznika komentarz ten stanie się linkiem do załącznika. Jeżeli masz odpowiednie uprawnienia nadane przez Administratora forum, będziesz mógł dodać kilka załączników do jednego postu w ten sam sposób dopóki nie przekroczysz maksymalnej ilości załączników.

Administrator forum ustawia limity dotyczące wielkości załanczanych plików, rodzaju rozszerzeń oraz innch ustawień dotyczących załączników na forum. Pamiętaj, że twoim obowiązkiem jest dbać o legalność załanczanych plików. W przypadku, gdy obsługa znajdzie pliki naruszające prawo bądź prawa autorskie może usunąć załączniki bez twojej wiedzy.

Pamiętaj, że obsługa forum nie odpowiada za stracone dane.
Powrót do góry
W jaki sposób mogę dodać załącznik po napisaniu postu?
W celu dodania załącznika do instniejącego już twojego postu, zacznij go edytować. Postępuj zgodnie z krokami dotyczącymi załanczania plików a następnie kliknij Wyślij by w poście pojawił się załącznik.
Powrót do góry
W jaki sposób skasować załącznik?
W celu skasowania załącznika będziesz musiał edytować swój post a następnie kliknąć na Usuń załącznik obok załącznika, który chcesz skasować. Załącznik zostanie skasowany wtedy kiedy naciśniesz Wyślij w celu zakońcenia edycji postu.
Powrót do góry
W jaki sposób mogę zaktualizować komentarz?
Aby zaktualizować komentarz, musisz edytować swój post a następnie zaktualzować tekst w polu Komentarz załącznika i klinąć na Aktualizuj Komentarz obok komentarza, który chcesz zaktualizować w polu Załącz plik. Komentarz zostanie zaktualizowany wtedy kiedy naciśniesz Wyślij w celu zakońcenia edycji postu.
Powrót do góry
Dlaczego mój załącznik nie jest widoczny w poście?
Najprawdopodobniej plik został skasowany przez obsługę forum ponieważ łamał on regulamin danego forum lub rozszerzenie pliku załącznika nie jest już dozwolone na forum.
Powrót do góry
Dlaczego nie mogę dodawać załączników?
Najprawdopodobniej nie masz uprawnień do dodawania plików na danym forum lub przekroczyłeś limit dodanych załączników. Więcej informacji możesz uzyskać u obsługi forum.
Powrót do góry
Mam odpowiednie uprawnienia a mimo to nie mogę dodać załącznika.
Najprawdopodobniej Administrator forum ustawił limit wielkości jednego pliku lub jego rozszerzenia. Sprawdź jaki błąd generuje forum przy próbie wysłania załącznika.
Powrót do góry
Dlaczego nie mogę skasować załączników?
Najprawdopodobniej nie masz takich praw by kasować załączniki na danym forum. Jeżeli czujesz, że powinieneś je kasować, zgłoś się do administratora forum.
Powrót do góry
Dlaczego nie mogę ściągać/ogladać załączników?
Na niektórych forach dostęp do załączników mają użytkownicy lub grupy użytkowników o specjalnych do tego prawach. Skontaktuj się z obsługą forum w celu dowiedzenia się więcej na temat możliwości oglądania załączników.
Powrót do góry
Co powinienem zrobić jeśli znajdę nielegalny załącznik?
Powinieneś jak naszybciej napisać o tym administratorowi forum. Jeżeli nie wiesz kto jest administratorem forum, to skontaktuj się, z którymś z moderatorów. Jeżeli nie dostajesz odpowiedzi to skontaktuj się z właścicielem domeny lub serwera.
Powrót do góry
 



Skocz do:  

kontakt: galeria@ptaki-foto.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 9

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group designed by szpak